Successful students often do the followings while studying. First, they have an overview before reading. Next, they look

Question: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions

Successful students often do the followings while studying. First, they have an overview before reading. Next, they look for important information and pay greater attention to it (which often needs jumping forward or backward to process information). They also relate important points to one another. Also, they activate and use their prior knowledge. When they realize that their understanding is not good, they do not wait to change strategies. Last, they can monitor understanding and take action to correct or “fix up” mistakes in comprehension.       

Conversely, students with low academic achievement often demonstrate ineffective study skills. They tend to assume a passive role, in learning and rely on others (e.g., teachers, parents) to monitor their studying, for example, low-achieving students often do not monitor their understanding of content; they may not be aware of the purpose of studying; and they show little evidence of looking back, or employing “fix-up” strategies to fix understanding problems. Students who struggle with learning new information seem to be unaware that they must extent effort beyond simply reading the content to understand and remember it. Children with learning disabilities do not plan and judge the quality of their studying. Their studying may be disorganized. Students with learning problems face challenges with personal organization as well. They often have difficulty keeping track of materials and assignments, following directions, and completing work on time. Unlike good studiers who employ a variety of study skills in a flexible yet purposeful manner, low-achieving students use a restricted range of study skills. They cannot explain why good study strategies are important for learning; and they tend to use the same, often ineffective study approach for all learning tasks, ignoring task content, structure or difficulty.

Câu 1: What is the topic of the passage?

A. Successful and low-academic achieving students

B. Successful learners and their learning strategies

C. Study skills for high school students

D. Effective and ineffective ways of learning

Câu 2: The word “prior” in the first paragraph is closest meaning to ______?

A. important

B. earlier

C. forward

D. good

Câu 3: According to the passage, what can be learnt about passive students?

A. They depend on other people to organize their learning

B. They are slow in their studying

C. They monitor their understanding    

D. They know the purpose of studying

Câu 4: Which of the followings is NOT an evidence of monitoring studying?

A. Being aware of the purpose of studying     

B. Monitoring their understanding of content

C. Fixing up mistakes in understanding 

D. Looking at their backs

Câu 5: In compared with low-achieving students, successful students use______.

A. aimless study techniques

B. various study skills

C. restricted strategies

D. inflexible study ways

Trả lời

Đáp án:

1D

2B

3A

4D

5B

Giải thích:

1. Thông tin: Successful students often do the followings while studying…  Conversely, students with low academic achievement often demonstrate ineffective study skills.

2. prior = earlier (trước đó)

3. Thông tin: They tend to assume a passive role, in learning and rely on others (e.g., teachers, parents) to monitor their studying

4. Thông tin: for example, low-achieving students often do not monitor their understanding of content; they may not be aware of the purpose of studying; and they show little evidence of looking back, or employing “fix-up” strategies to fix understanding problems.

5. Thông tin: Unlike good studiers who employ a variety of study skills in a flexible yet purposeful manner, low-achieving students use a restricted range of study skills.

Dịch:

Những sinh viên thành công thường làm những điều sau đây trong khi học. Thứ nhất, họ có cái nhìn tổng quan trước khi đọc. Tiếp theo, họ tìm kiếm thông tin quan trọng và chú ý nhiều hơn đến thông tin đó (thường cần nhảy tới hoặc lui để xử lý thông tin). Họ cũng liên hệ những điểm quan trọng với nhau. Ngoài ra, họ kích hoạt và sử dụng kiến thức trước đây của họ. Khi họ nhận ra rằng sự hiểu biết của họ không tốt, họ không chờ đợi để thay đổi chiến lược. Cuối cùng, họ có thể theo dõi sự hiểu biết và thực hiện hành động để sửa chữa hoặc “sửa chữa” những sai lầm trong việc hiểu.

Ngược lại, những sinh viên có thành tích học tập thấp thường thể hiện các kỹ năng học tập không hiệu quả. Các em có xu hướng đóng vai trò thụ động trong học tập và dựa dẫm vào người khác (ví dụ: thầy cô, cha mẹ) để theo dõi việc học của mình, ví dụ, những học sinh có thành tích thấp thường không theo dõi việc hiểu nội dung của mình; họ có thể không nhận thức được mục đích của việc học tập; và họ cho thấy rất ít bằng chứng về việc nhìn lại hoặc sử dụng các chiến lược “sửa chữa” để khắc phục các vấn đề về hiểu biết. Những sinh viên gặp khó khăn trong việc học thông tin mới dường như không biết rằng họ phải nỗ lực nhiều hơn ngoài việc chỉ đọc nội dung để hiểu và ghi nhớ nó. Trẻ khuyết tật học tập không lập kế hoạch và đánh giá chất lượng học tập của mình. Việc học của họ có thể bị vô tổ chức. Học sinh có vấn đề về học tập cũng phải đối mặt với những thách thức với tổ chức cá nhân. Họ thường gặp khó khăn trong việc theo dõi tài liệu và bài tập, làm theo hướng dẫn và hoàn thành công việc đúng hạn. Không giống như những học sinh giỏi sử dụng nhiều kỹ năng học tập một cách linh hoạt nhưng có mục đích, những học sinh đạt thành tích thấp sử dụng một loạt các kỹ năng học tập hạn chế. Họ không thể giải thích tại sao các chiến lược học tập tốt lại quan trọng đối với việc học; và họ có xu hướng sử dụng cùng một phương pháp học tập, thường không hiệu quả cho tất cả các nhiệm vụ học tập, bỏ qua nội dung, cấu trúc hoặc độ khó của nhiệm vụ.

Câu hỏi cùng chủ đề

Xem tất cả