Câu hỏi:
01/04/2024 30
Underline the content words in the following sentences.
1. Why is it helpful to learn a second language?
1. Why is it helpful to learn a second language?
Trả lời:
Đáp án: Why is it helpful to learn a second language ?
Giải thích: Vì “Why” (Tại sao) là từ để hỏi, “helpful” (có ích) là tính từ, “learn” (học) là động từ, “second” (thứ hai) là từ chỉ số thứ tự và “language” (ngôn ngữ) là danh từ, thuộc các loại từ được đánh trọng âm trong câu.
Dịch nghĩa: Why is it helpful to learn a second language ? (Tại sao việc học một ngôn ngữ thứ hai lại có ích?)
Đáp án: Why is it helpful to learn a second language ?
Giải thích: Vì “Why” (Tại sao) là từ để hỏi, “helpful” (có ích) là tính từ, “learn” (học) là động từ, “second” (thứ hai) là từ chỉ số thứ tự và “language” (ngôn ngữ) là danh từ, thuộc các loại từ được đánh trọng âm trong câu.
Dịch nghĩa: Why is it helpful to learn a second language ? (Tại sao việc học một ngôn ngữ thứ hai lại có ích?)CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ
Câu 2:
6. Some students enter other__________such as arts administration.
6. Some students enter other__________such as arts administration.
Câu 4:
5. The Council has made it__________for all nurses to attend a refresher course.
5. The Council has made it__________for all nurses to attend a refresher course.
Câu 8:
16. What methods have you found effective for helping students improve__________thinking skills?
16. What methods have you found effective for helping students improve__________thinking skills?
Câu 10:
Choose the best option to complete each of the following sentences.
1. Fewer than one in five of the schools answering the survey said they had no academic__________criteria for new students.
1. Fewer than one in five of the schools answering the survey said they had no academic__________criteria for new students.
Câu 14:
5. The curriculum will take account of the ethnic__________of the population.
5. The curriculum will take account of the ethnic__________of the population.
Câu 15:
Decide whether the following sentences have rising tone (R) or falling tone (F).
1. Have you kept in touch with your friends in high school?
1. Have you kept in touch with your friends in high school?