Đáp án: Even though many children nowadays live healthy lives and attend school, there are still individuals who have visual impairments. They encounter a lot of prejudice in life. Because of their disability, individuals can believe that they receive less equitable treatment than other students. They are frequently left behind in ordinary schools because they are unable to fully participate in classroom activities.
What can we do to assist them in solving their issues? First, greater attention should be paid to them and their needs should be understood. They each have unique learning challenges! But that does not imply that they are incapable of learning. Because of this, schools should give students access to specific equipment and materials like Braille or large print books, talking computers, or large print materials. We can aid their learning by providing them to them.
Second, there should be more interactions between visually impaired pupils and able-bodied students. During all school-related events, individuals should foster an environment of respect and friendliness. People will better understand students with vision impairments and possibly see the talents they possess when they collaborate with them. In our culture, everyone should take this action.
Everyone should provide visually impaired pupils greater options in life and work to include them in our community because they are an important part of our society. Students with visual impairments will be able to overcome their obstacles if non-disabled people and people with disabilities have greater opportunities to interact.
Dịch: Mặc dù ngày nay nhiều trẻ em sống lành mạnh và được đi học, nhưng vẫn có những cá nhân bị khiếm thị. Họ gặp rất nhiều định kiến trong cuộc sống. Vì tình trạng khuyết tật của mình, các cá nhân có thể tin rằng họ được đối xử ít công bằng hơn so với các học sinh khác. Họ thường bị bỏ lại trong các trường học bình thường vì họ không thể tham gia đầy đủ vào các hoạt động trong lớp.
Chúng ta có thể làm gì để hỗ trợ họ giải quyết các vấn đề của họ? Đầu tiên, cần chú ý nhiều hơn đến họ và cần hiểu nhu cầu của họ. Mỗi người đều có những thách thức học tập độc đáo! Nhưng điều đó không có nghĩa là họ không có khả năng học tập. Vì lý do này, các trường học nên cung cấp cho học sinh quyền truy cập vào các thiết bị và tài liệu cụ thể như chữ nổi hoặc sách in khổ lớn, máy tính biết nói hoặc tài liệu in khổ lớn. Chúng tôi có thể hỗ trợ việc học của họ bằng cách cung cấp cho họ.
Thứ hai, cần có nhiều tương tác hơn giữa học sinh khiếm thị và học sinh khỏe mạnh. Trong tất cả các sự kiện liên quan đến trường học, các cá nhân nên nuôi dưỡng một môi trường tôn trọng và thân thiện. Mọi người sẽ hiểu rõ hơn về học sinh khiếm thị và có thể nhìn thấy những tài năng mà các em sở hữu khi cộng tác với các em. Trong nền văn hóa của chúng tôi, mọi người nên thực hiện hành động này.
Mọi người nên cung cấp cho học sinh khiếm thị nhiều lựa chọn hơn trong cuộc sống và làm việc để đưa các em vào cộng đồng của chúng ta vì các em là một phần quan trọng trong xã hội của chúng ta. Học sinh khiếm thị sẽ có thể vượt qua những trở ngại của mình nếu người không khuyết tật và người khuyết tật có cơ hội tương tác nhiều hơn.